dinsdag 12 januari 2016

7 kaarten van de demonstratie

Afgelopen zaterdag hadden we een demonstratie met nieuwe producten in de winkel.

Meestal demonstreren we in de cursusruimte. Maar daar stonden allerlei aanbiedingen. Daarom was de demonstratie dit keer aan een tafel in de winkel.

's Morgens zat mam te demonstreren. En 's middags deed ik het.
De producten waarmee we zaten te demonstreren zijn de nieuwe artikelen van Leane Creatief en de nieuwe van Marianne Design.

In dit blogbericht zie je de kaarten, die we voor en tijdens de demonstratie gemaakt hebben.


De achtergrond van deze kaart maakte ik met een embossingfolder met bloemen.
De embossingfolder smeerde ik in met stempelinkt. Dat doe je op de bolle kant, niet deppen, maar over de hogere delen vegen. Met een wattenstaafje of een stukje wc-papier kun je eventueel het teveel van de inkt weg vegen.
Vervolgens doe je een stuk papier tussen de mal. Dat leg ik altijd op de schone kant van de embossingfolder, zodat je het eventueel nog kunt schuiven naar de juiste plek.
Dan klap je de mal dicht en je draait die door de stansmachine. Altijd eerst de vouw door de stansmachine draaien, dat is beter voor de embossingfolder.
Je hebt nu de inkt in het papier gedrukt. Het geeft een verrassend, maar ook een vlekkerig resultaat.
De randen van de kaart heb ik met een sponskwastje en stempelinkt wat blauwer gemaakt.

De bloemen op de kaart zijn gemaakt met de bloemen-stans, die je hiernaast ziet. Het is een set van verschillende bloemen. Door de verschillende delen met elkaar te combineren, krijg je steeds andere bloemen.

Die bloemen gebruikte ik ook op de grote label, die je hierboven ziet. Voor de achtergrond van de label heb ik een nieuwe embossingfolder gebruikt. De labelstans is groter dan de embossingfolder. Om toch de hele label te embossen, heb ik de embossingfolder omgedraaid en de label nog een keer geëmbost. Bij dit dessin kan dat.
De stans niet helemaal tot het randje door de stansmachine draaien, want dan zie je de rand van de mal. Voordat je bij het einde bent, draai je weer terug. Dan verleg je de folder. Wel zo dat het dessin op de juiste plaats zit. En dan draai je die er weer doorheen. Voordat je bij het einde bent, draai je weer de andere kant op.

De hartjes zijn uitgestanst. De set met de hartjes-mallen bestaat uit verschillende maten. Een paar stansen hebben een klein schulprandje. Maar ook een sierrandje met streepjes. Hierdoor hoef je zelf geen streepjes te tekenen.

Ook de vlinder is gestanst. Er zitten 3 sets vleugels en 2 lijfjes-mallen in de verpakking. Je kunt een linker- en een rechtervleugel naast elkaar plakken. Maar ook 2 dezelfde vleugels op elkaar, zoals je links ziet.
Ook kun je 2 paar vleugels op elkaar plakken, dan krijg je nog weer een variatie, dat zie je rechts.

Met een sponskwastje met blauwe inkt heb ik voorzichtig over het reliëf van de vlinder, label en bloem gewreven, zodat het blauw wordt. Ook de randen van de hartjes en de label zijn blauw gemaakt met de stempelinkt.


Mam maakte deze kaart met de kippen.
De stempels met de kippen zijn er al wat langer. Maar de stempel van de grassen en de stempeltjes van de vlindertjes zijn nieuw.
Mam stempelde met blauwe inkt en tekende wat accenten met witte gelpen.


Bij deze label heb ik ook reliëf gemaakt. Ik heb met witte gelpen de grote stippen geaccentueerd.
Ik plakte er plaatjes met paarse bloemen op.



Ook bij deze kaart heb ik de embossingfolder met de stippels gebruikt.
De banner is gestanst. In de verpakking zit een rechte en een kromme banner. Doordat je de banners op verschillende manieren kunt vouwen, krijg je verschillende resultaten.
Ook hier stans je de streepjes langs de rand.
Net als bij de hartjes-mallen.
Zo'n hartjesmal gebruikte ik bij de kaart hieronder.
De tekst is gestanst.



Ook bij de kaart hierboven is de tekst gestanst. Net als het randje en het hartje. De stans van het hartje zit in de verpakking met nog meer label-stansen en de grote label.


Wil je volgende keer ook onze demonstratie zien?

De volgende demonstraties zijn op zaterdag 30 januari en zaterdag 12 maart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten