dinsdag 28 juni 2022

6 kaarten met gestempelde bloemen en vlinders (instagram live van 23 juni)

 
Donderdag was ik weer live op instagram. Ik ging stempelen met verschillende stempels van bloemen en vlinders.
Ik had eerder die dag al wat kaarten gemaakt, die ik liet zien. En ik ging tijdens de live stempelen en inkleuren. Ook liet ik zien hoe je maskert.

Heb je de live gemist, dan kun je het terug kijken op instagram of op YouTube.

Een paar dagen later maakte ik van de stempelafdrukken, die ik tijdens de live maakte, nog een paar kaarten. Daarbij gebruikte ik ook wat nieuwe stansen van de nieuwe collectie van Marianne Design, die vrijdag binnen is gekomen. De kaarten zie je in dit blogbericht.

Op het filmpje laat ik ook nog een stempelafdruk zien van viooltjes en van een blauw/paarse vlinder. Daar heb ik (nog) geen kaarten mee gemaakt.

Ik gebruikte voor de kaarten in dit blogbericht o.a. de volgende materialen:
- (slimline) stempel met wilde bloemen
- stempel met klaprozen
- stempel met vlinders
- tekststempel
- tekststempel met labels
- Marjoleine's kaarten: groene stippen
- Marjoleine's stippenvellen: old green dot 2
- aquarel karton
- Papicolor karton: rood (918), mosterdgeel (948), mosgroen (951) en ravenzwart (901)
- ecoline brushpennen: bronsgroen (657), gele oker (227), hemelsblauw (551), scharlaken (334) en rood violet (545)
- stans met hartjes
- stans met vierkante kaders
- ronde tekst stans
- passende stans bij de ronde tekst stans
- slimline stans met 3 cirkels
- koord


De stempelset van de kaart hierboven bestaat uit allemaal onderdelen. Op het filmpje laat ik zien hoe je die naast elkaar kunt stempelen voor een slimline kaart.

Het grote vierkante kader is gemaakt met een nieuwe stans van Marianne design.


De tekststansen zijn er al wat langer. Er zijn inmiddels verschillende teksten.
Nu is er ook een bijpassende stans. Daarmee kun je een passende cirkel snijden, die tegen de onderkant van de letters aan komt. Ook zitten er nog cirkelstansen met een sierrand in en stansen van letters.


De stansen van labeltjes met bijpassende tekststempels doen het ook erg leuk op deze kaarten.
Ik stempel ze eerst en dan stans ik het labeltje.


Dit vierkante kader is gemaakt met een nieuwe stans van Marianne Design. Deze zit in dezelfde verpakking als de vierkante stans, die ik op de kaart met de grote vlinder heb gebruikt.

Voor deze kaart heb ik 3 gestempelde kaartjes achter de 3 passepartouts gedaan.


Op
donderdag 30 juni om 20.00 uur ga ik weer een demonstratie op mijn instagram account geven. Dan maak ik weer wat anders.
Kijk je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten