maandag 11 maart 2019

Blauwe kaarten met cactussen


Afgelopen vrijdag liet ik hier op mijn blog kaarten zien met cactus stempels.
Marianne had die stempelafdrukken gemaakt en ingekleurd. Ik had er kaarten van gemaakt.

Marianne stempelde met diezelfde cactus stempels ook op blauw karton met blauwe stempelinkt. Ook daarmee maakte ik kaarten. Je ziet ze in dit blogbericht.
De accenten zijn met witte gelpen getekend.


De achtergrond is gemaakt met een embossingfolder met bladeren.
Smeer de embossingfolder in met stempelinkt. Dat doe je op de bolle kant, niet deppen, maar over de hogere delen vegen. Met een wattenstaafje of een stukje wc-papier kun je eventueel het teveel van de inkt weg vegen.
Vervolgens doe je een stuk papier tussen de mal. Dat leg ik altijd op de schone kant van de embossingfolder, zodat je het eventueel nog kunt schuiven naar de juiste plek. Vervolgens klap je de mal dicht en je draait die door de cuttlebug. Altijd eerst de vouw van de embossingfolder door de cuttlebug draaien, dat is beter voor de embossingfolder.
Je hebt nu de inkt in het papier gedrukt. Het geeft een verrassend, maar ook een vlekkerig resultaat.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten