woensdag 30 mei 2018

Bruine kaarten en een kadolabel met gestempelde poesjes


Afgelopen zaterdag zat ik te demonstreren in de winkel.
Ik ging o.a. stempelen met poezenstempels. Ze zijn ontworpen door Eline Pellinkhof en zo schattig!

Eergisteren zag je al blauwe kaarten met deze poesjes.
Vandaag laat ik je bruine kaarten zien. Ook maakte ik veel stap-voor-stap foto's, zodat ik wat foefjes kan laten zien.



De poezen op de kaarten hierboven hebben bruine vlekken. In de stempelset zitten ook stempels met die vlekken. Het is handig om de verpakking te bewaren. Op de achterkant staat aangegeven waar je die vlekken stempelt.


Het is het handigste om een stempeltool te gebruiken. Zet daarop je kartonnetje goed vast met craft tape.

Je stempelt eerst met zwarte inkt de poes.
Vervolgens leg je er de vlekken stempels op. Met de stempelkant tegen de poes aan.

Klap de stempeltool dicht. Nu zitten de stempels op de juiste plaats.

Breng bruine inkt aan op de stempel en druk af.

Bij de kaarten hierboven heb ik de ene poes achter de andere gezet. Dat kun je heel gemakkelijk met een masker doen.



Maak een stempelafdruk op een stukje dun papier en knip het uit.

Deze poes is nu je masker, die leg je op de eerste afdruk.
Zet het vast met craft tape.


Leg de stempel van de achterste poes op de juiste plaats.
Klap de stempeltool dicht.

Breng zwarte inkt aan op de stempel en druk de stempel af.


Stempel nu ook de vlekken van de achterste poes.

Na het stempelen kun je het masker verwijderen.









Teken nu wat witte accenten met gelpen.


Bij deze kaart is er met zwarte inkt een tekst op de kaart gestempeld. En met bruine inkt zijn er pootafdrukken door de tekst heen gestempeld.


Bij de kaart hierboven gebruikte ik voor de cikel rechtsboven een cirkel-stans en een stans met een potenafdruk. Die poten-stans zit bij de poesjes stans van Eline Pellinkhof. (Binnenkort laat ik je kaarten zien, die ik maakte met deze poesjes stans.)



De poesjes op de kaart hierboven zijn uitgeknipt met een klein randje eromheen. Ze zijn met foamtape op de kaart geplakt.

De tekst op de kaart hierboven is gemaakt met een stansmal.
Ik heb op de achterkant van het karton easy connect tape geplakt. Hiermee krijg je een soort sticker.

Voor het plakken hiervan heb ik ook een foefje, want je trekt snel deze vorm uit z'n model.


Eerst verwijder je alle restvormen en zorg je dat de gestanste vorm nog in de mal blijft zitten.

Vervolgens leg je de mal, met daarin de gestanste vorm, op de plaats waar je deze wilt hebben. Druk dit goed aan.


Haal de mal ervan af, door het papier te buigen.
Je kunt eventueel door de gaatjes prikken, zodat de gestanste vorm makkelijker los komt.

 
 

Natuurlijk kun je de katjes ook op een kadolabeltje plakken, zoals je hieronder ziet.


Ik gebruikte o.a.:
- stempels katten
- stempeltool
- craft tape
- zwarte stempelinkt
- bruine stempelinkt
- stans gefeliciteerd
- easy connect tape
- witte gelpen
- Papicolor karton: nootbruin (939), mocca (953), caramel (926) en donkerbruin (938)
- dessin papier 12 (Aanbieding!)
- poesjes stans
- cirkel stans


Het dessinpapier dat ik hier gebruikte, is nu in de aanbieding. Voor 6 vellen betaal je nu geen € 3,50 maar € 1,75.
Deze aanbieding is t/m 16 juni.


1 opmerking:

  1. Wat een duidelijke post! Leuke inspiratie en die van de stans en de connect tape is een topper!Dat ik dat zelf nog niet bedacht had...

    BeantwoordenVerwijderen