donderdag 18 januari 2018

Bedankt voor het stemmen, mijn stoel werd tweede!


Bedankt voor het stemmen op mijn stoel! Helaas heb ik net niet gewonnen. Het was heel erg spannend!

Maar laat ik even bij het begin beginnen...
Toen ik op instagram de oproep voorbij zag komen om een dessin voor een stoel van Hartman te ontwerpen, besloot ik het te proberen. Je kon namelijk 6 stoelen met je dessin en een tafel winnen.
Dat leek me wel wat.

Ik besloot een dessin uit één van mijn paperbooks te gebruiken. Ik koos voor het dessin met de inktvlekken, dat in mijn zwart-witte paperbook zit.
Ik moest even uitvogelen hoe de ontwerp-tool op de website van Hartman werkte. Na het uploaden van het dessin was ik niet meteen tevreden. Ik heb een paar keer het dessin bewerkt en opnieuw geüpload totdat ik tevreden was. Ik stuurde het ontwerp in en uiteindelijk koos de jury mijn ontwerp in de top 10.

In de volgende ronde moest ik stemmen verzamelen.
Omdat deze wedstrijd georganiseerd werd voor bloggers en creative influencers, ging ik eerst maar eens kijken tegen wie ik het op moest nemen. Of ze veel volgers hebben op social media.
Ik kon niet iedereen terugvinden, omdat sommigen alleen hun voornaam bij de stoel hadden staan. Maar van sommige kon ik het wel terugvinden. Ik kwam tot de ontdekking dat er deelnemers bij zaten met meer dan 22000 volgers en zelfs iemand met meer dan 57000 volgers op instagram. 'O', dacht ik 'ik kan gelijk wel beginnen met stemmen verzamelen'. Ik heb nog geen 300 volgers op instagram, omdat ik daar nog maar een paar maanden mee bezig ben. Gelukkig heb ik best wel wat volgers op facebook, maar of ik voldoende stemmen zou verzamelen, wist ik niet.

Na een paar dagen bleek niet iedereen actief met het verzamelen van stemmen en stond ik een tijdje bovenaan. Totdat ik werd ingehaald door Linda (de uiteindelijke winnares). Eigenlijk waren alleen Linda en ik actief met het werven van stemmen. Doordat zij veel volgers heeft, kon zij snel stemmen verzamelen en wist me steeds weer in te halen, als ik dichtbij kwam of als ik haar voorbij ging.
Ik werd steeds fanatieker met het verzamelen van stemmen. En het was hartverwarmend hoe ook klanten, familie, vrienden en collega's hun best deden. Via app-groepjes en op verjaardagen werden er stemmen geworven. Ook hielp het heel erg dat er op het bericht op facebook zo goed werd gereageerd, waardoor het een groot bereik kreeg. Tijdens de aanschuifworkshop van vrijdag en zaterdag moedigden we iedereen nog eens aan om te stemmen.
Op zondag had ik eventjes de meeste stemmen en haalde ze me weer in. Toen ik maandag wakker werd, had ik zo'n 63 stemmen achterstand. Maar doordat ik een mailing had verzonden waarop goed werd gereageerd, het gedeeld was op de facebookgroep van Abbekerk-Lambertschaag en iedereen op z'n werk collega's aanmoedigde om te stemmen, kreeg ik er veel stemmen bij en stond ik weer bovenaan. Er zijn die laatste uren heel veel stemmen bijgekomen. Niet alleen bij mij, maar ook bij Linda. Het verschil tussen ons bleef gelijk. Toen zij tijdens lunchtijd nog een oproep deed via social media, begon zij weer in te lopen en kwam ze steeds dichterbij. Met nog krap een uur te gaan, had ik nog 4 stemmen voorsprong, toen ik Anna van school ging halen. Marianne zette nog een oproep op onze facebookpagina, maar het ging zo snel. Toen ik bij school kwam, had ik een achterstand van zo'n 30 stemmen. Het bleef spannend tot het einde en uiteindelijk won linda met 1148 stemmen. Ik had er 1124. Wat zaten we dicht bij elkaar!

Iedereen bedankt voor de inzet en de stemmen! Het was leuk, spannend en leerzaam.

3 opmerkingen:

  1. Graag gedaan! Interessant om te lezen hoe het is verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer Marjoleine....je zat er zo dichtbij!!! Ik had nog eens gekeken tussendoor en dacht datje vast ging winnen! Als ik jou was zou ik de meneer van Hartmann nog eens benaderen in ruil voor reclame deze te gekke stoelen voor een heel klein materialen prijsje te bemachtigen!!!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer Marjoleine! Ik had het je graag gegund..

    BeantwoordenVerwijderen