dinsdag 23 januari 2018

2 variaties op de aanschuifworkshop met de hortensia's

Het is al weer even geleden, dat we tijdens de aanschuifworkshop kaarten met hortensia's maakten. Vandaag laat ik jullie 2 variaties op die kaarten zien.

Tijdens de aanschuifworkshop werden de hortensia's gestempeld en gestanst.
Er kon uit verschillende kleuren karton gekozen worden. De meeste cursisten maakten een kaart, zoals je eerder op mijn blog zag.
Maar Anita koos voor de kleurencombinatie, die je hieronder ziet. Ook erg mooi!



Ik maakte later ook nog weer een kaart met de hortensia's. Tijdens het maken, heb ik wat foto's gemaakt, om je foefjes uit te leggen.

Deze hortensia's zijn gemaakt met een stempel en een stans.
Wanneer je een combinatie van een stans en een stempel hebt, is het vaak even uitproberen of je eerst moet stansen of dat je eerst moet stempelen.
Wanneer je het hebt uitgeprobeerd, weet je wat jij het meest praktisch vindt.

Bij deze workshop hebben we eerst gestempeld en daarna gestanst. Er zit namelijk een hulptekentje, zodat je de stans goed op z'n plaats kunt neerleggen. Zie je het kleine driehoekje bij de stempelafdruk? Dat driehoekje zit ook in de stans. Als je ze op elkaar legt en ook het gaatje van het bloemhartje, dan komt het stansje precies op de goede plaats. Het kleine gestempelde driehoekje stans je eraf, dus die zie je niet meer op je bloem.
De stansmallen zetten we vast met crafttape.


Datzelfde crafttape is ook heel handig om een stukje papier, dat in de mal blijft vastzitten eruit te halen.









Je plakt het op de rand van het stukje karton en trekt eraan, zodat het gestanste figuurtje los komt.


De randjes van de blaadjes kleurde ik met een sponskwastje met groene stempelinkt.
Ook de bloemetjes kleurde ik. Het hartje van de bloem kreeg wat groene en het randje wat blauwe stempelinkt.

In het hartje van de hortensia prikte ik een gaatje waardoor ik de meeldraadjes stak.
 

Met de hortensia's maakte ik deze kaart met een achtergrond met kant. Het kant is gestanst.

We gebruikten o.a. de volgende materialen:
- meeldraden: white

Wil je ook eens meedoen met de aanschuifworkshop?
De volgende aanschuifworkshop is gepland op:
- vrijdag 2 februari van 10.00-16.00 uur en zaterdag 3 februari van 10.00-16.00 uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten