maandag 10 augustus 2015

3 kerstkaarten met sterren


Vandaag laat ik jullie een paar kerstkaarten zien, met sterren erop.
Ik gebruikte de stans, die je hiernaast ziet. Het is al een wat oudere stans, maar wat is het toch een leuke!

Ik stanste uit 3 verschillende stukken dessinpapier een ster. Op de achterkant van de ster tekende ik met een potlood 5 lijnen, steeds tussen een scherpe punt en de tegenoverliggend minder scherpe punt. Zo ontstaan er 10 vlakken, die ik uitsneed. Ik wisselde de dessins met elkaar uit. Alle partjes plakte ik op een uitgestanste ster van wit karton. Vervolgens rilde ik op de achterkant van de ster, de 5 lijnen van scherpe punt naar minder scherpe punt. Deze vouwde ik, zodat de ster wat ruimtelijker werd.
Misschien kun je dat op de foto hieronder wat beter zien, dan op de foto hierboven.




Voor deze kaarten gebruikte ik o.a. de volgende materialen:
- stans met sterren
- paperbloc Scandinavian
- koord: lichtblauw, rood / wit
- achtergrond stempel met tekst


Geen opmerkingen:

Een reactie posten