zaterdag 15 maart 2014

Kaarten met schaapjes bij een boom (deel 2)


Net als gisteren, vandaag weer twee kaarten met schaapjes bij een boom.

Bij deze twee kaarten heb ik dezelfde embossingfolder gebruikt. Maar beide kaarten zijn met een andere techniek gedaan.

Voor de bovenste kaart heb ik de mal met stempelinkt ingesmeerd. Dat doe je met een draaiende beweging aan de kant, waar het motief erop ligt. Niet deppen of hard drukken, want dan komt het erg tussen de randen. Het is de bedoeling dat er alleen op de hoge randen inkt zit.
Als er toch erg veel inkt op plaatsen van de mal zit, waar je het niet wilt hebben, kun je dat eerst even met een stukje toiletpapier of een wattenstaafje weg vegen.
Dan draai je de embossingfolder door het stansapparaat.


Bij deze groene kaart heb ik het witte karton eerst tussen de folder gedaan en door de stansmachine gedraaid. Vervolgens heb ik met een sponskwastje met groene stempelinkt voorzichtig over de boom gewreven, zodat die groen werd.

Verder versierde ik de kaarten o.a. met het knipvel van de schaapjes en houten figuren. De randjes van die houten figuren zijn gesponst met groene stempelinkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten