maandag 27 juli 2009

Murphy's law

De eerste wet van Murphy stelt dat als er iets fout kán gaan, het ook daadwerkelijk fout gaat.
De tweede wet van Murphy stelt dat de fout altijd op het meest onaangename moment gebeurt.

Hmm... Heel herkenbaar, de afgelopen twee weken. Op het moment dat een technische vriend op vakantie gaat, denkt mijn computer er ook zo over en weigert dienst. 'Oh... Als ik maar niet al mijn bestanden kwijt ben, niet mijn e-mail adressen. Oh... En dan moet ik ook al die instellingen van de e-mail en website weer invoeren en dat is zo'n gedoe', bedenk ik me. Zolang de vriend op vakantie is, kan ik er niets aan doen. En ik stort me op mijn werk, de tuin, het huishouden, ik zet mijn nieuwe tuinmeubeltjes in elkaar en ondertussen fiets ik dagelijks naar Marianne of mijn ouders om mijn mail te checken en achter de computer te werken. Heel fijn dat ze zo dichtbij wonen, maar je moet wel alles meenemen. Mappen voor de boekhouding, fototoestel (en ook het snoertje!), CD-tjes, nieuwe proefvellen... Ik zat met mijn nieuwe vellen net in een fase waar de pc voor nodig is: barcodes aanmaken, de lay-out van het vel bedenken, aankondigingen van de nieuwe vellen, artikel nummers aanvragen, stap-voor-stap foto's maken.
Gelukkig is de vriend weer snel terug van vakantie en na een paar avondjes doet mijn computer het weer. Er zit een nieuwe harde schijf in mijn pc, ik heb mijn bestanden nog, ik heb mijn e-mail adressen tevoorschijn kunnen toveren. Bijna alles werkt gelukkig weer. Ja, bijna... Behalve de instellingen van mijn mail en website. Ik kan niet bij mijn website om er iets aan te veranderen en er komt geen mail binnen van de e-mail van de website. (Mijn gewone mail doet het gelukkig wel). Ik was er al bang voor. Die instellingen zijn niet standaard, dus beland ik aan de telefoon met het kabelbedrijf en leer hun kastjes en muren kennen als ik van de één naar de ander wordt gestuurd...
Ondertussen realiseer ik me dat ik een foutje heb gemaakt in de mail naar de groothandel. Ik heb barcodes omgewisseld. Ik mail het ze. 'Zo, dat heb ik ook weer rechtgezet', denk ik. Maar de volgende dag blijkt er nog een foutje in geslopen. Hm... Murphy's law.

Door alle toestanden met de computer duurt het even voordat ik me realiseer dat ik, ondanks alle strubbelingen, toch eigenlijk heel ver ben met mijn nieuwe collectie. Het ligt nu bij de drukker. Nog een paar weken geduld en dan is mijn nieuwe collectie er!!!
Nu nog het probleem met het kabelbedrijf oplossen...

Even voor de duidelijkheid: het e-mail adres beginnende met info werkt niet. Het volgende e-mail adres werkt wel: mzweedcreatief@quicknet.nl
Onze excuses voor het ongemak. We hopen dat de internetprovider binnen een paar dagen dit probleem heeft opgelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten