donderdag 14 januari 2021

Kerstkaarten met gestempelde en gestanste kerstbomen


Vandaag laat ik je wat kerstkaarten zien.
Misschien vind je het wat vroeg voor kerstkaarten. Maar ik hoor regelmatig dat er creatievelingen zijn, die het hele jaar met hun kerstkaarten bezig zijn. Daarom heb ik me dit jaar voorgenomen om regelmatig wat kerstkaarten te laten zien. Ook al duurt het nog best wel lang voordat het kerst is.

Vandaag laat ik je kaarten zien, waarop kerstbomen staan.
Alle kerstbomen zijn gemaakt met dezelfde stans-set.
 


Er zitten in die stans-set 5 stansjes van verschillende bomen. Die zie je op de foto hierboven op de bovenste rij.
Voor 2 kerstbomen zit er een extra stans in de set. Daarmee kun je wat details uit de bomen stansen. Dat zie je bij de linker bomen op de onderste regel.
Ook zitten er stempels in de set. Daarmee kun je details stempelen op de bomen. Dat zie je op de rechtse bomen van de onderste regel.
In de set zitten ook een stans en stempel van een ster en een stans en stempel van een strik.

Die set met de kerstboom stansen en stempels kon ik goedkoop inkopen en daarom is die set in de aanbieding. De set is nu geen € 12,69, maar € 4,50.
Ik kan deze stempel- en stansset niet meer bijbestellen. Ik heb er best een stapel van ingekocht. Maar op = op.

Bij de kaart hierboven heb ik verschillende stansen en verschillende dessins gebruikt om bomen uit te stansen.
De achterste 2 bomen heb ik plat op de kaart geplakt.
De voorste 3 bomen heb ik niet alleen uit dessin-papier gestanst, maar ook uit karton. Dat heb ik op elkaar geplakt, zodat het wat steviger is. Ik heb het met foam tape op de kaart geplakt.
Het strikje heb ik vast geplakt met tacky glue.
De tekst heb ik gestempeld met blauwe inkt en een grote tekststempel.


Bij de kaart hierboven heb ik het sterretje uit de kaart gestanst, zodat er een ster-vormig gat in zit. Het is het handigste om dat te doen, voordat je de kerstbomen op de kaart plakt. Ik heb ook een sterretje uit blauw stippen papier gestanst. Dat heb ik een stukje over het gat geplakt.

Ik heb 3 dezelfde bomen uit gestanst. Allemaal uit een ander papiertje. De achterste heb ik plat op de kaart geplakt. De andere bomen heb ik verstevigd met karton en toen met foam tape op de kaart geplakt.

Aan de kaart hierboven heb ik een label gehangen.
De stans is eigenlijk een hele lange stans. Maar die kun je ook korter maken.

Eerst stanste ik de kant met het gaatje uit het papier. Dat stuk dat ik uitgestanst had, verschoof ik zodat er aan de andere kant ook ronde hoeken komen.



Bij de kaart hierboven heb ik dat hele smalle boompje op de achtergrond gestempeld.
De rode boom is uit gestanst en op de achtergrond geplakt. De meest linkse boom is eerst op aquarelkarton gestempeld met blauwe inkt en toen uitgestanst. Toen heb ik het met foamtape op de kaart geplakt.
De lichtblauwe bomen zijn uitgestanst uit dessin papier en karton. Dit plak je op elkaar en dan met foam tape op de kaart. Het strikje heb ik vastgeplakt met tacky glue.
 
.

Bij de kaart hierboven heb ik de rode kerstboom uit dessinpapier gestanst en op de kaart geplakt. De donkerblauwe boom (aan de rechterkant) heb ik verstevigd met karton en toen met foam tape op de kaart geplakt.
De kerstboom aan de linkerkant heb ik, mèt de detailstans, uit wit karton gestanst. En zonder de detailstans uit blauw stippenpapier. Dat heb ik op elkaar geplakt en toen heb ik het met foamtape op de kaart geplakt.
 
Voor deze kaarten met kerstbomen gebruikte ik o.a. de volgende materialen:
- stans- en stempelset met kerstbomen
- Marjoleine dessins: lichtblauwe stoppen, donkerblauwe stippen, rode stippen en ijskristallen
- grote tekststempel
- blauwe inkt
- aquarelkarton
- Papicolor karton: rood (918)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten