woensdag 7 december 2016

Een heleboel kaarten met de huisjes-stempeltjes


Vandaag laat ik jullie een heleboel kaarten zien, die ik maakte met de huisjes stempel van Leane Creatief.

Deze stempelset bestaat uit allemaal kleine stempeltjes, van huisjes, een kerkje, boompjes, hekjes, een lantaarn, een uithangbord en wolkjes.

Doordat de stempeltjes los van elkaar zijn, kun je ze steeds in een andere volgorde naast elkaar stempelen.

Tijdens de KreaDoe zat ik te stempelen met deze stempeltjes. Ik maakte kleine kaartjes om de techniek te laten zien.
Af en toe gaf ik eens een kaartje weg ter inspiratie.
Na afloop had ik een stapeltje kaartjes over, waar ik deze week een flinke stapel kerstkaarten van maakte.
Ze lijken allemaal erg op elkaar, maar zijn toch steeds een beetje anders.


Ik stempelde het tafereeltje met blauwe inkt. De witte accenten tekende ik met een witte gelpen.
De sneeuw maakte ik er met witte foamklei op. Dat zijn kleine witte korreltjes met lijm en een glittertje erdoor (ze zijn ook verkrijgbaar zonder glitter). Je drukt de korreltjes vast op je kaart en laat het goed drogen. Niet meteen in je envelop schuiven, want dan gaat je envelop vast plakken.

Ik gebruikte belletjes en klokjes om de kaarten te versieren. Het koord heb ik om de kaart gewikkeld of vastgezet met tacky glue op de kaart.
Ook plakte ik er nog sterretjes op. Die sterretjes sneed ik uit met een stans. Doordat ik Easy Connect tape gebruikte, waren ze gemakkelijk vast te plakken.
Het Easy Connect tape plak je op de achterkant van je karton. Als je je figuren uit het karton hebt gestanst, krijg je een soort sticker.
Die sterretjes kun je ook gebruiken om kleine vlekjes weg te werken.




Zoals je hierboven zit hoef je niet alle huisjes en het kerkje op dezelfde hoogte te stempelen. Door de onderkant van de huisjes te laten verspringen, lijkt het of het ene huisje wat verderop staat, ten opzichte van het andere huisje.



 Met de witte gelpen tekende ik soms een randje en groepjes van 3 stipjes op de kaart.



Ook kraft karton combineert mooi met het lichtblauwe karton. Combineer het met wit.




Ook een klein rood randje combineert mooi bij het blauw.


Gebruikte materialen:
- huisjes stempel
- blauwe stempelinkt
- witte gelpen
- witte foamklei (sneeuw)
- Papicolor karton: blauw (955), nachtblauw (941), hagelwit (930), fiëstarood (918)
- kraft karton
- sterretjes stans
- Easy Connect tape
- koord
- tacky glue
- belletjes en klokjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten