zaterdag 10 september 2016

4 kerstkaarten met ons nieuwe paperbloc, gemaakt tijdens de demo


Vandaag gaf ik een demonstratie met mijn nieuwe paperbloc in de winkel. Het was heel gezellig!
In dit blogbericht en dat van morgen laat ik zien wat ik gemaakt heb.

De kaarten hierboven en hieronder zijn gemaakt met een stempel en een stans van een kerstboom.
Ik gebruikte zwarte inkt om de kerstboom te stempelen. Eerst drukte ik de stempel af op een kladpapiertje. En vervolgens stempelde ik op mijn witte kartonnetje, zonder opnieuw in te inkten. Hierdoor is de afdruk grijs. Die grijze afdruk sneed ik uit met de stans. De slinger en de ballen stempelde ik wel rechtstreeks op de boom. Met een sponskwastje kleurde ik de boom. Eerst met een beetje zwarte inkt langs de randen en toen met olijfgroene inkt.



Ook maakte ik nog 2 kaarten met kerstballen met de paper patch stans van Leane.
Met deze stans snijd je een kerstbal in partjes uit 3 verschillende kleuren karton. Daarna ga je de vlakjes met elkaar wisselen, zodat je 3 gekleurde ballen krijgt.


Ik gebruikte o.a. de volgende materialen:
- Marjoleine's grijsgroene paperbloc
- Papicolor karton: hagelwit (30), kerstrood (43)
- sponskwastje
- stempelinkt: zwart en olijfgroen
- stempel van een kerstboom
- stans van een kerstboom
- stans van een kerstbal
- stans 'Fijne Kerst'
- witte gelpen (voor de stipjes op het rode karton)
- koord: wit en zwart / wit

Deze kaarten maakte ik 's morgens. Rond lunchtijd kwam er een pakketje binnen met nieuwe materialen. Een hele mooie papierlijn van Studio Light; Frozen Forrest. Daarmee ging ik 's middags aan de slag, waarbij ik het ook weer combineerde met mijn nieuwe paperbloc. Die kaarten zie je morgen.
Wil je de kaarten in het echt zien, kom dan zondag 11 september naar het CreaWeekend in Rijswijk. Daarna zijn de kaarten te zien in onze winkel.

De volgende demonstratie is op zondag 18 september van 12.00-16.00 uur in onze winkel. Ik ga dan handletteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten