donderdag 18 augustus 2016

6 kaarten gemaakt met de Paper Patch stansen van Leane Creatief


Vandaag laat ik jullie weer een paar kaarten zien, die ik maakte tijdens de demonstratie met de nieuwe producten van Leane Creatief.

Deze kaarten zijn gemaakt met de Paper Patch stansen.
Dat zijn stansen, die een figuur in kleine partjes snijden. Hieronder zie je de stansen. Er is een kerstbal en een (kerst)boompje.
In de set zit een basis-stans en een stans, die de figuur in partjes snijdt. De basis-stans is iets groter en daarop plak je alle partjes.


Voor deze kaarten gebruikte ik de nieuwe paperblocs van Leane. Er is er eentje in rood en groen met sterretjes. En eentje in groen, blauw en ivoor met takjes.
Je ziet ze hieronder.








De kaarten die je hierboven ziet zijn beide uit 1 A4-tje gesneden.
Als je namelijk een vierkante kaart van 13 x 13 cm uit een A4 snijdt, houdt je een strook van 8 cm breed over. Deze strook heb ik dubbel gevouwen voor het langwerpige kaartje.

Met datzelfde papier werkte ik ook het boompje uit. Die zie je hieronder. Hier is het een kerstboompje geworden. Maar je kunt er ook een gewoon boompje (dus niet voor kerst) van maken. Dat doen we tijdens de cursus 'kaarten maken met de nieuwe producten van Leane'.
Op onze website kun je zien wanneer deze cursus is.



In plaats van verschillende stukjes papier kun je ook in 1 kleur werken. Dat deed ik hier.
Ik stanste de kerstbal uit blauw karton.
Ik ging met een sponskwast met blauwe stempelinkt langs de randjes van de partjes, zodat die wat donkerder werden. Met witte gelpen tekende ik wat accenten.
Voor de achtergrond van deze kaart gebruikte ik een nieuwe embossingfolder van Leane. Die smeerde ik aan de bolle kant in met stempelinkt. Daarna draaide ik de folder door de stansmachine. Ook hier tekende ik witte accenten.
Tijdens de cursus met de nieuwe producten van Leane gaan we aan de slag met deze techniek van het insmeren van embossingfolders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten