dinsdag 21 juli 2015

Kaart met blauwe vlinder en bloemen


Ik kwam een foto van een kaart tegen op mijn computer, die ik (volgens mij) nog nooit geplaatst heb.

In april maakten we kaarten met een blauwe vlinder erop (zie hiernaast). De achtergrond 'etsten' we.
Ik maakte toen ook de kaart hierboven. Hier heb ik de kaart niet geëtst, maar bestempeld met bloemen.

De stempel van de bloem bestaat uit verschillende fases. Ik stempelde eerst de rand van de bloem met blauwe inkt. Toen beïnkte ik de stempel van de hele bloem, maar dat stempelde ik eerst op een ander stukje papier en toen pas op de kaart. Hierdoor wordt de bloem iets lichter. De stempel van de meeldraadjes gebruikte ik niet.

De vlinder stempelde ik eerst op de kaart, zodat ik voelsprieten op de kaart had staan. Toen stempelde ik de vlinder op een stukje blauw karton. De blauwe vlinder knipte ik uit (zonder de voelsprieten) en ik inkte de randen blauw met behulp van een blending tool. Ik tekende nog wat witte accenten met een witte gelpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten